mandag 7. februar 2011

30DC: 18 og 19

Her kommer de to fra helgen, poster den som skal være i dag, senere i dag :)


30DC: 18. Noe som rører deg.

Noe av det som rører meg mest er hvor glade og snille noen kan være mot dyr. Når noen redder livet til et dyr (hund, katt, fulg, marsvin etc.). Og ofrer mye av tingene til seg selv for å ha råd til å nettopp gjøre livene til disse dyrene bedre. Slik som dyrebeskyttelsen, WWF og diverse er noe jeg tror virkelig mye på, og de redder mange liv. Jeg håper at jeg selv får tid til å ta en stor del av akkurat dette engang!


30DC: 19. En oppskrift på noe godt.

Noe av det jeg og Håkon har blitt veldig glade i er Kyllingburgere.

For to porsjoner trenger du:

400g kyllingkjøttdeig

litt pepper

litt salt

litt piffi

1 egg

Du blander alt sammen til en masse, hiv krydder etter smak, men ikke bland for lenge slik at det blir seigt. Så bruker du en liten øse oppi og hiver en dæsj av massen i en varm stekepanne, så klapper du den flat og steker den som en vanlig hamburger. Da skal dette være nok til ca. 4 kyllinburgere. I tilleg har vi grovt burgerbrød og salat som er kjempegodt til! (Grunnen til at jeg brukker øse, er fordi kyllingdeigen blir så klissete og henger seg fast i fingrene og skaper bare bråk, hehe)

Bilde lånt fra matprat.no

Ingen kommentarer: