mandag 27. oktober 2008

10 amazing fotografer

I dag så fikk vi den nye temaoppgaven på skolen. Jeg har sikkert snakket om ette før, men nå har vi endelig fåt vite hvilke fotografer vi skal ha. Jeg ble kjempeglad når jeg så at en av fotografene vi kunn velge var Richard Avedon :D Han har sykt bra bilder synes jeg, og skal herme etter to av dem. Kommer ikke til å si hvilke enda, for kanskje jeg skifter mening :P Men fotografene vi skal velge mellom er:

Henri Cartier-Bresson:

Annie Leibovitz: Richard Avedon: Herb Ritts: Diane Arbus: Edward Weston: Cindy Sherman: Irving Penn: Joel Meyerowitz: Ansel Adams:

Jeg annbefaler alle å google etter bildene deresm de er rå ;D

Alle disse fotografene er så rå! Det er helt fantastisk å se hvor flinke folk kan være, og med tanken på at ingen av dem er redigerte, unntatt Annie Leibovitz sitt da, men hun er også mye yngre enn alle disse fotografene. Edward Weston ble født på slutten av 1800 tallet, og se hvor kul den paprikaen er :D Jeg må også si at Joel Meyerowitz er genial, han klarer alltid å fange øyeblikkene, og han tar også streetfotoer, altså ingen iscenesettelse :D Jeg digger dem ^^

3 kommentarer:

Valkyrje sa...

Annie og Diane! <3

Junebug sa...

Ja ^^ Men eg må nok sei at eg faktisk like Richard Avedon best ^^ hehe :P

Anonym sa...

er frelst på avedon,liebovitz og weston sjøl :) tenkte at eg ville ha ein med stilleben tema, og ein med portrett/menneske bilde.... så blir vel nødt til å velge mellom avedon og liebovitz snart :( såg eit bilde ho hadde tatt for ei stund siden som fremdeles henger med meg. det var eit av dei litt meir dokumentariske bildene ho har tatt. har veldig lyst å gjere ein homage til det,uansett :) får bli til boka det, om eg ikkje bruker det no ;)