fredag 8. januar 2010

2009 i bilder

Jeg har slengt meg på bølgen, og vil vise hvordan mitt 2009 var i bilder.


Januar:

Begynte på 2 semester på NKF under foto. Her øvde jeg og lekte meg også mye i studio på fritiden, og hadde besøk av Karina og Jostein en helg :]


Februar:
Her prøvde jeg å ta bilde av megselv i den forrige leiligheten jeg og Håkon bodde i. Jeg lekte meg også med Macro linsen og tok bilder av min "Tiger" bamse som nå er savnet.. :,[

Denne måneden tok jeg også søskenbilder av meg og Mads, som vi gav til mamma og familien.


Mars:
Var jeg i begynnelsen på måneden i Haugesund og tok bilder utenfor flotmyr mens jeg ventet på pappa.


April:
I slutten av måneden så reiste jeg, Håkon, Mads og Pappa på roadtrip til Trøndelag hvor vi møtte slekten som bor der oppe. Jeg fotograferte mye av min egen familie, også siste gang jeg møtte min Bestemor..


Jeg fikk også mange fotooppdrag her, til å ta bilder av de Trønderske konfirmantene, som gjorde at jeg fikk noen penger i lommen.


Mai:
Tok jeg det siste settet av konfirmantbilder av en jente som heter June.


Jeg var også med på mitt søskenbarn Lars Magnar sin konfirmasjon, som er en av de dagene jeg savner mest med tanke på hva som har skjedd nå i desember. Denne dagen var en morsom dag med bilder av mine yngre søskenbarn og min bestefar som finner på rolp.


Det var også første gang jeg feiret 17. Mai i Bergen og lekte litt Papperazzi ;P

Juni:
Så tok jeg svært lite bilder, men jobbet en hel del. Hadde også mappeinnlevering og utstilling denne måneden som jeg ikke tok noen bilder av desverre.

Juli:
Badet jeg og Håkon mye i Nipedalen. Fikk også besøk av min bror, som gjorde at jeg prøvde meg på blitz i nærheten av vann.


I Slutten av måneden så fikk jeg og Håkon 2 nye familiemedlemmer, Anubis og Bast!


August:
Også en måned uten noe særlig som skjedde. Jobbet VELDIG masse.

September - Oktober
Bestilte en hel del på E-bay til kameraet mitt og måtte prøve ut de nye tingene på Anubis og Bast.


November:
Måneden jeg fylte hele 20 år, men uten noen feiring.

Fikk møte igjen mitt kjære fadderbarn etter alt for lang tid siden sist.


Jeg var også på en av mine første konserter, hvor en kompis av meg (Andreas), spilte i en av bandene som var der ("Where's your Grandmother?!")


Desember:
Desember var en tung måned. Jeg fikk en av de beskjedene jeg trodde jeg aldri kom til å høre. Jeg reiste igjen opp til Trøndelag for å ta et siste farvel med min Bestemor, og også for å møte slekten igjen.


Feiret også nyttår og jul i Haugesund, sammen med Håkon.


Og det var egentlig det som skjedde i 2009, som jeg har fotografert.


Hvordan opplevde du 2009?

Alle fotografiene er Copyrightet June Ingdal.

2 kommentarer:

janne Svartangen sa...

SV: Jaa tror eg må invistera i ein sånn maskin eingång, for seriøst eg suge t å kluppa xD E jo sikkert ein gronn te at eg blei nekta å kluppa ting på barnaskolen:P

Dammit suns du kan lera meg å ta bilder eingång :D Kamera mitt vil desverre ikje jørr sånn så eg seie det ska jørr så blir ikje masse bildetaing på meg nei:P
Men såg ut så et triveligt år da :D

Janne hadde og et veldig triveligt år ifjor :D Kanskje eg o ska jørr sånn greier på bloggen min;P

Valkyrje sa...

Herlege bilete! :D