tirsdag 26. mai 2009

Tema 9 - Presentasjon

Nå er presentasjonen over, endelig, jeg er ferdig med bildene, og har vist dem frem til klassen. Jeg har ikke tenkt til å skrive så mye, men prosjektet mitt gikk ut på å portrettere Astrid Lindgrens kjente figurer slik som vi kjenner dem, og hva som kan skje med dem i fremtiden:


Mio min Mio
Mio flyttet aldri til hans far "kongen" Alt var desverre en drøm. Han ble påkjørt, og havnet i koma, og derfor kom til "drømmeland".


Mesterdetektiv Blomkvist

Blomkvist ønsket alltid å bli en klassisk detektiv, og likevel holde seg anonym.


Karlsson på taket

Karlsson på taket var egentlig en mann som prøvde å lokke til seg små barn ved hjelp av en propell-leke.


Lotta fra Bråkamergata
Lotta pleide alltid å yppe seg og stikke nesen bort i alt. En dag gikk det galt og hun havnet i slosskamp. Politiet arresterte henne og tok et "mugshot".


Ronja Røverdatter

Ronja har alltid vært tøff og ikke redd for å sloss for det hun mener. Hun tok over rollen til hennes far og ble røverdronnung. Hun passer på folket og er med å jakter.




Rasmus på loffen

Rasmus fikk aldri et varig hjem og ble etterlatt til seg selv. Han vandrer rundt omkring og tigger, bare for å få hjulene til å spinne.



Emil fra Lønneberget
Da Emil ble gammel nok, så ble han kastet ut av hans far. Hans far var lei av alle rampestrekene. Emil brøt seg inn i et gammelt hus og trøstet seg med sprit og bilde av den avdøde Grisknoen.


Pippi Langstrømpe

Alle vet at Pippi er sterk, men ingen vet egentlig grunnen. Hun tar steorider for å få musklene og styrken, men hun skjuler seg.


Madikken

Etter hennes mange forsøk på å hoppe ned fra tak med paraply, så gikk det tilslutt veldig galt. Hun landet veldig stygt, noe som førte til at hun ikke overlevde.
Jeg har tatt bort to bilder, men det er fordi de er så dårlige, og bør ikke få se dagens lys, så her er hvertfall 18 av mine 20 bilder :] Noen av dem er jeg mer fornøyd enn andre! Og btw, Pippi på steorider, Dritas Emil og Madikken på taket skal bli utstilt nå på fredag på Impulssenteret :] Come and look! ^^ Jeg er bare glad for å være ferdig med oppgaven, og kan begynne å tenke mer på flytting, argh, liker ikke å flytte. Liker dere å flytte? Altså selve flyttingen og pakkingen, bare stress... hehe :P

Håper dere liker noen av bildene ^^

1 kommentar:

Valkyrje sa...

Elska det andre Mesterdetektiv Blomkvist-biletet, det fyrste Ronja-biletet, begge Emil-bileta og det siste Pippi-biletet. Good job!